måndag 19 maj 2008

Våren är här!



och med det fästingar!!! Usch vad jag hatar fästingar som sätter sig på min lilla goding! De älskar Happy, vilket i o för sig inte är konstigt eftersom hon är världsgoast! MEN dom där äckliga fästingarna är inte snälla!!! Happy mår inte bra av dem och nu har jag försökt med Frontline - det gjorde Happy så dålig! Hon ville inte äta och inte leka....så det var bara att duscha bort ! Vips så var hon gladare med en gång!

Nu har jag köpt ett halsband som luktar eukaluptys, citronolja och ceder.. helt naturligt! Happy verkade må bra,,,,,men nu svimmade nästan hela familjen av istället! En av prinsessornas kompisar var här..hon nös så hela huset skakade så snart Happy rörde sig i hennes närhet!! Så nu ligger det halsbandet i plastpåse för att användas på promenaderna. Hoppas det hjälper mot de äckliga krypen!


Snart är vår lydnadskurs slut...trist för det är verkligen en energikick för både matte och Happy!Vi har så roligt, Ann-Christin och Carina är toppenbra och vi lär oss så många bra saker, både för vardag och tävling. Happy är superduktig, bara matten var lika duktig....?!! Det är mycket att tänka på, men vi har så kul och alla deltagarna - både hundar och andra tvåbenta är så trevliga! Vi vill gå fler kurser ihop! Så det så!


Idag har matten varit ledig och då har hon och Happyliten varit ute i skogen och gått! SÅÅ underbart! Happy fick springa lös ( jag vet att det är förbud ) hon är jätte- lydig och håller sig tätt intill mig hela tiden. Hoppar upp på stenar och stockar! Springer efter favvobollen - en blå baseboll med pip! När man sedan kommer till bokskogens skira grönska och ser sin goding springa och skutta glatt med svansen högt och de glada öronen stående rakt upp- då är livet verkligen härligt! CARPE DIEM!

Kramar till er alla som orkar läsa ! Måsågott! Happys matte


4 kommentarer:

Marianne sa...

Ann-Christine har talat väl om er på kursen så jag antar att ni gjort ett bra jobb! Tror att det är extra kul med en kurs med bara cairn!
Så klart att fästingarna dras till lilla söta Happy! Synd att det inte fungerade med Frontline. Jag använder en mycket fin kam under de perioder jag inte vill använda fästingmedel. Man får kamma djupt och titta ofta på kammen så att man inte "lägger tillbaka" uppfångade fästingar bara.
Här är en länk:
http://www.haromi.se/dbbutik/butik/db.pl?id=1919&template_file=db_showprod.php

Kramar//Marianne

Karma sa...

Vad härligt ni har det! håller med dig om fästingarna.....dom e dom enda som är negativt med att ha hund, hua. o så jag då som inte klarar av att ta i dom. Tänkte köpa mig en fästingborttagare när vi hämtar hem våran lilla Svea. Den 5 juni kommer hon.....gissa om vi längtar nu. Det skall bli så kul att se henne o Happy i hop, blivande bästisar tror jag. Goa kramar till dig! Malin

Anonym sa...

Hej!
Håller också med om fästingarna - gillar dem inte! Kosttillskottet som vi ger Clova verkar hjälpa - har bara plockat 1 fästing hittills...är väl bäst att säga...få se om det håller i sig.
Hoppas också att det blir en fortsättning på kursen till hösten - den är verkligen jättebra och inspirerar till träning och lydnad.
Vi syns nästa onsdag!
Katarina och Clova

Katarina sa...

Hej igen!
Nu gäller det bara att komma ihåg att ta med fika nästa onsdag, ska också försöka lura med någon mer i familjen...
Katarina och Clova