torsdag 21 februari 2008

Okej då..en gång i veckan får räcka!!

Ja att uppdatera bloggen alltså.
Denna veckan har Happy faktiskt fått vara själv några timmar under tre dagar, hon gillar inte att vi går ! Men jag tror att hon njuter av att kunna springa runt lite som hon vill och hon provligger kanske ställen som är förbjudna annars...tex soffan!!
Jag vet att hon gillar den och att hon försöker hoppa upp ibland när vi inte ser...men som tvåbarnsmor så har man ju ögon in nacken så tji får hon för jag upptäcker henne alltsom oftast!
Tror jag .. är säkert lurad av de där söta bruna ögonen som sitter under den långa luggen!

Annars så har vi varit ute på långpromis i skogen - på en motionsslinga i närheten där vi bor..hon blir tooooookig av att inte få springa lös,, har en brännskada från kopplet ( ja det är nyköpt - skitsnyggt med reflexer i) på handen. Happy kastade sig framåt när jag inte var beredd och då drogs kopplet sådär skönt (!) längs handen...kändes som när man gick i första klass och ramlade på nålfiltsmattan ungefär! Jaja när man kommer ihåg sådant så är man väl inte så gammal kanske......!
Ibland så tror jag att ni tror att jag har åldersnoja, men det har jag inte- jag försöker bara ironisera lite över att jag faktiskt har nått den åldern som är allra bäst och det känns skönt! Så vet ni det!
Till helgen skall vi på Cairn i Väst promenad - det skall bli skitkul - tur att man har tre tjejer med fritidsintressen så man får tiden att gå. Som om det inte räckte med två tvåbenta prinsessor som skall till kompisar, dansar och spelar fotboll, nu har man en fyrbent liten goding som också behöver köras till kompisar coh som skall ut och springa i skogen. och Vad gör man inte för sina "barn". Skall sanningen fram så njuter både Hussen och Matte 30++ av dessa aktiviteter både för barn och hund, man träffar så många trevliga människor och även hundar.

Nej nu är det dags...för godnattstund med prinsessorna - Happyliten får vänta en stund på promenaden! Hälsar 30++

2 kommentarer:

Bettan sa...

Hej på er Familjen!
Roligt att se att matte skriver lite, jag kollar ju hela tiden! ;) Men känn dig inte pressad - nähädå!! :p

Ha det gott och stora kramar

Lisbeth

Anonym sa...

Ja vild som bara den var happyliten när hon hade bråttom i skogen.... Vet hur gått det svider efter nålfilsmattor har ju inga knän kvar sedan 70 talets lekar
och busig när hon rymde upp och kollad mina pyssel låder... men ack så gullig tuggar ju inte på något och bara tittar med sina ögon bedjande när hon vill ut...

Bänkade i din goa fotölj hoppas jag.... ar bokat sms tjänst på gubben i morgon så jag vet var han är.... hm sådant chips på foten skulle han ha jämnt.... KRAMIS
nu melodifestivalen....