onsdag 16 april 2008

Skumgummi...

är något vår lilla Happy älskar....Jag brukar testa med att ta fram den beryktade korgen i skumgummi ibland för att se om Happy har fattat att hon skall ligga i korgen - inte äta upp den.
GJorde så igår - men ack vad jag bedrog mig - efter 5 minuter så låg det en hel del skumgummi på golvet i bitar och några har nog hamnat i lilloppans mage tror jag.

Är det någon mer som har en cairn med skumgummitycke?? Verkar lite tokigt !

Happy växer och frodas, hon är så söt och nu har hon även fått äta lite mindre under två veckor så nu är hon mer i matchvikt...Marianne -en av våra underbara uppföderskor- tyckte att vår lilla Happy var lite för rund när hon trimmade sist! Tur att inte Marianne trimmar och bedömer oss valpägare också - då hade matte 30++ blivit satt på diet för länge sedan! Pust!

Idag skall Happy och matte 30++ gå på kurs i Cairn i Västs regi! Det skall bli roligt att se hur man skall få en liten buscairn att gå fint i koppel. Vi gick på kurs i höstas och det var inte lätt att få Happy att gå fint med så många andra hundar runt sig. Nu är hon ju faktiskt äldre och lite lite lugnare så ... fortsättning följer.

Nähä nu är det dags för en biltur till mataffären. Vi hörs

2 kommentarer:

Marianne sa...

Uppfödaren Marianne har insett att man inte skall kasta sten i glashus! Uppf. Marianne är kanske t.o.m. rundare än sina valpköpare! Aj, aj.... risken är väl att valpköparna börjar nypa mig i sidan när jag säger något om älsklingens vikt!!
Förresten kan jag berätta att även om Citrus inte äter skumgummi (vad jag vet) så är hon en j*kel på att äta skosulor. Det är tydligen hårdsmält också så efter en dagsranson på sådär tre stycken så kräks man hela kvällen. Inget att rekommendera alltså!
Lycka till på kursen!

Anonym sa...

Hej, nu har jag äntligen hittat hit. Så kul att läsa om lilla Happy, hon är ju så ljuvligt söt. I fredags fick vi ett väldigt tråkigt besked, vår lille prins som skulle heta Curry hade blivit sjuk och finns tyvärr inte mer. Han blev bara 2 1/2 vecka, snyft. Så ledsna vi blev. Men vi kommer att få en annan liten pärla istället nu. Hans syster blir vår så även vi kommer att ha en liten tik. Nu håller vi tummarna för att det skall gå bra allting. På lördag så bär det av för att titta på henne. Ses vi på fredag hos oss? Kramis från Malin